פרוטוקול ישיבת מליאת המועצה לא מן המניין מס' 09/2025
אשר נערכה ביום שני 13/10/2025 בשעה 18:00 בניין המועצה
|
נכחו חברי המליאה: |
נעדרו: |
||
|
1. |
סאיד אבו ראס, יו"ר המועצה |
1 |
סאלח עבוד, חבר המליאה |
|
2. |
נסר עבוד, חבר המועצה |
2 |
שריף אבו ראס ,חבר המליאה |
|
3. |
נזיה עבוד, סגן יו"ר המועצה |
3 |
עלא אבו ראס , חבר המליאה |
|
4. |
סעיד אבו ראס , חבר המליאה |
||
|
5. |
אברהים אבו זוייד, חבר המליאה |
||
|
6. |
יחיא אבו ראס ,חבר המליאה |
||
|
משתתפים קבועים (סגל): |
|||
|
1. |
עבד אלחלים אבו ראס, מזכיר המועצה |
||
|
2. |
וגדי אבו ראס, מבקר פנים |
||
|
3. |
טארק אבו סאלח, גזבר המועצה |
||
|
4. 5. |
מוחמד זבידי , רו"ח אברהים אבו ראס ,יועמ"ש |
||
|
|
|||
על סדר היום:
1- דיון בדו"ח מבקר המועצה לשנת 2023.
2- דיון בדו"ח כספי ודו"ח מפורט של מבקר משרד הפנים לשנת 2023.
1-דיון בדו"ח מבקר המועצה לשנת 2023.
מבקר המועצה :מדובר בדו"ח שהכנתי עבור שנת 2023.
מעמוד מס' 1 עד 20 מפורטים הנתונים הכלליים על המועצה כולל מקור החוק לעריכת הביקורת .
בעמ' מס' 21, הנושא העיקרי שהתייחסתי אליו בדו"ח הוא אתר האינטרנט של המועצה ,אני מציע להנהלה החדשה למנות אחראי ממונה על אתר האינטרנט ,עניין זה חשוב ונותן שירותים לתושבי המועצה .
נמצא בעידן הדיגטלי ובהתאם לחוק חופש המידע יש להפעיל את אתר המועצה ולהנגיש אותו לתושבים לצורך קבלת שירותים שונים .
מוחמד: אתר המועצה צריך להיות נגיש.
וג'די :בתוך הדו"ח בעמ' מס' 65 פירטתי וציינתי את מקור החוק ואיך צריך לנהל את האתר .
עבד : תגובת ראש המועצה ניתנה עבור נושא זה .
נזיה : מה הליקויים המופעיים בדו"ח תחת כותרת הממצאים והליקויים העיקריים .
הנושא השני הוא העלאת נושאים על סדר היום .
וג'די : במועצה אין ספר נהלים ,המועצה לא עובדת לפי תכניות עבודה מאושרות .
וג'די : יש צורך באישור חוקי עזר שונים במיוחד חוקי עזר לסלילה והקמת מדרכות .
יש צורך בשיפור נוהל ועדת רכש ,המבקר לא מוזמן לוועדת רכש ,עפ"י החוק יש צורך להזמין את המבקר לא חובה אולם רצוי להזמינו .
וג'די : הדו"ח כלל הוראות היועצת משפטית לממשלה בעניין התנהלות עובדי המועצה בתקופת הבחירות .
יש מקרים שעלו בביקורת שתוקנו ע"י המועצה ,חלקם תוקן חלקית ,נותרה בעייה של גביית חובות אבודים בשנים 2022-2023 ניתנו הנחות שלא עפ"י חוק .
2- דיון בדו"ח כספי ודו"ח מפורט של מבקר משרד הפנים לשנת 2023.
טארק: הגרעון השוטף בשנת 2023 עמד על סך 19.39 מליון .
גרעון מצטבר -33.48 מליון .
גרעון בתב"רים -7.1 מליון
התחייבות מצטברת -44.7 מליון .
ההכנסות עמדו על סך 64.8 מליון .
סה"כ הוצאות -84.17 מליון .
סה"כ חובות -18.29 מליון .
מלוות -18.14 מליון .
טארק:בשנת 2023 חל שיפור בצמצום הגרעון יש לחזק את מערך הגבייה .
יש להמשיך בהעמקת הבקרה התקציבית ושיפור מנגנוני הבקרה .
מומלץ להקים מוקד שירות דיגטלי ולהסדיר נהלי עבודה ברשות .
מוחמד : מדובר בדו"ח מילולי כולל ליקויים עבור שנה זו ומעקב אחר ליקויים משנים קודמות .
הגרעון השוטף בשנת 2023 ובשנת 2024 היה ריאלי ושקוף ,הרישום בעבר לא היה משקף את המציאות התקציבית במועצה .
בשנת 2023 נבדקו שני נושאים עיקריים :
-מוקד שירות 106,מדובר בליקויי רוחבי ברוב הרשויות .
בדיקת ההרשאות ,קשה להפריד הרשאות לבעלי תפקיד במקרה של עילוט .
הליקויים בפרק ב':
1- ניתנו הנחות שלא עפ"י חוק .
2- הועסק גזבר מועצה ללא קבלת אישור משרד הפנים (עובד זמני ) .
3- הרשות לא הקימה ועדת ערר ,לדעתי ברשות כמו עילוט לא צריך להיות וועדת ערר .
4- הרשאות שכר .
5- מוקד 106.
6- התקציב השנתי לא אושר ע"י משרד הפנים ליקויי זה תוקן ,תקציב שנת 2025 אושר ע"י משרד הפנים .
רשם: מזכיר המועצה